Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014

Απαντήσεις στις Ερωτήσεις του Συλλόγου «Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ»






1. Τη δημιουργία δράσεων και γεγονότων για την προβολή και την ανάπτυξη της πόλης.

2. Μελέτη για την νομιμοποίηση των ξύλινων κατασκευών στην χερσαία ζώνη λιμένα Ιτέας καθώς και μακροχρόνια μίσθωση των χώρων αυτών.

3. Βωξίτες: τι προτείνετε ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί ο χώρος και να πάψει να ρυπαίνει το περιβάλλον και να αποτελεί την άσχημη αυτή εικόνα στην είσοδο της πόλης(συνύπαρξη βωξιτών με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής).

4. Μείωση λογαριασμών νερού και δημοτικών φόρων (έχει γίνει ήδη σε κάποιους δήμους)

5. Χαρακτηρισμός χρήσης λιμανιού κυρίως ως τουριστική και δευτερευόντως εμπορική.

6. Την ρύθμιση καθυστερούμενων οφειλών των καταστημάτων με καλύτερους όρους.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Να σας ευχαριστήσουμε για τον διάλογο που ανοίγουμε…

Να τονίσουμε πως οι ερωτήσεις σας, μας οδηγούν σε απαντήσεις που αλληλοσυμπληρώνουν η μία την άλλη, ενοποιώντας και προβάλλοντας την πρότασή μας, για το παραλιακό μέτωπο της Ιτέας - Κίρρας

Να δηλώσουμε ότι για την δημοτική κίνηση ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, η εποχή του Δημάρχου κομματάρχη με τις πλακοστρώσεις και το τσιμέντο έχει παρέλθει.

Ο σημερινός δήμαρχος θα κριθεί από την προσπάθεια και την φαντασία να βοηθήσει στην ανασύνταξη της τοπικής οικονομίας ώστε να γίνει βιώσιμη, διεκδικώντας πόρους μέσα από ένα εφαρμόσιμο σχέδιο που θα αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΥ τόπου.

1. Πρώτο βήμα λοιπόν, η επιλογή στοιχείων που προβάλλουν την ταυτότητα του τόπου. Σχεδιασμός λογότυπων, σλόγκαν, εικόνων, που θα προβάλλουν τον τόπο με χρήση της νέας τεχνολογίας.

Η πολλαπλή διασύνδεση συγκοινωνιακών μέσων επίσης. Είναι απαράδεχτο να μην υπάρχει ανταπόκριση μεταξύ ΚΤΕΛ και με το τραίνο (Μπράλλος - Λειβαδιά).

ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΜΩΣ, η σύνταξη χάρτη έργων και δράσεων μαζί με τους πολίτες της πόλης(δημοκρατικός προγραμματισμός).

Μερικές προτάσεις

Η Ιτέα- Κίρρα, σαν πύλη εισόδου των Δελφών, είναι συνδεδεμένη αναπόσπαστα με την γενικότερη τουριστική αξιοποίηση-ανάπτυξη της περιοχής. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι σε αντίθεση με άλλους τουριστικούς προορισμούς πχ νησιά, είναι 12μηνης περιόδου (λόγω του μνημείου Δελφών και της μακράς 4.000 χρόνων ιστορίας του). Το χαρακτηριστικό αυτό μέχρι τώρα ουδόλως έχει αξιοποιηθεί. Ο δρόμος βέβαια για την τουριστική ανάπτυξη περνάει μέσα από την ενιαιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων Κίρρας – ελαιώνα – Χρισσό – Δελφοί σαν κοινός προορισμός. Πολλαπλές πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλο τον παραπάνω άξονα ώστε να δοθεί το αναγκαίο βάθος και εύρος. Η ενοποίηση της Ιτέας σαν παράλιας πόλης θα επιδιωχθεί μέσα και από τρία σημαντικά έργα, χαμηλού κόστους για τον δήμο. Την κατασκευή πεζόδρομου ποδηλατοδρόμου από γαλλικό μώλο έως Αγ Ιωάννη Κίρρας, την ανάδειξη των γαλλικών μόλων και την προσπάθεια εφαρμογής της σχετικής μελέτης για το Λαρνάκι που η κίνηση μας επανειλημμένα έχει καταθέσει. Εν συντομία την ξανακαταθέτουμε.

3. …Για τις εγκαταστάσεις (Λαρνάκι) προτείνεται η παράταση λειτουργίας τους για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα με τις εξής υποχρεώσεις, που αφού υλοποιηθούν, η εταιρεία θα αποσυρθεί πλήρως από το παραλιακό μέτωπο : Μετεγκατάσταση του εργοστασίου εμπλουτισμού βωξίτη σε άλλο σημείο στην ενδοχώρα, μακριά από κατοικημένη περιοχή και μη ορατό από την Εθνική Οδό και τις κεντρικές εσωτερικές επαρχιακές οδούς του Δελφικού Τουριστικού Προορισμού. Για τη φόρτωση του μεταλλεύματος σε πλοία θα κατασκευαστεί μία σκάλα σύγχρονη, πτυσσόμενη, ακριβώς ίδια με την σκάλα φόρτωσης που έχει κατασκευάσει στις δικές της εγκαταστάσεις φόρτωσης βωξίτη στην Σαρδηνία . Ο χώρος απόθεσης βωξίτη για φόρτωση στα πλοία θα μεταφερθεί στις ιδιόκτητες εκτάσεις της S&B πίσω από την θέση Σφαγεία, όπου είναι αόρατες από την Εθνική Οδό, την θάλασσα και το λιμάνι. Η τροφοδοσία της σκάλας φόρτωσης θα γίνεται με υπόγειο ταινιόδρομο κάτω από την Ε.Ο. μήκους περίπου 500 μ. (στην Κοζάνη υπάρχουν για τον λιγνίτη ταινιόδρομοι πολλών χιλιομέτρων). Ο βωξίτης θα έρχεται έχοντας αφαιρεθεί ο ασβεστόλιθος και πλυμένος, οπότε η παραγωγή σκόνης σε κάθε φορτοεκφόρτωση θα είναι ελάχιστη και πιο εύκολα αντιμετωπίσιμη απ’ ότι σήμερα. Έτσι, η κάθε ποσότητα θα φορτοεκφορτώνεται μόνο μία φορά, αντί για τουλάχιστον τρείς που γίνεται σήμερα….

2. Η χερσαία ζώνη λιμένα Ιτέας – Κίρρας, διέπεται σήμερα (γιατί το αύριο άγνωστο) από νομοθεσία που απαγορεύει μόνιμες κατασκευές μπροστά στη θάλασσα και η μίσθωση επιτρέπεται με πράξεις του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας, το οποίο επιτέλους πρέπει να μετατραπεί σε Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δελφών, με έδρα την Ιτέα και δικαιοδοσία σε όλη την παραλιακή Παρνασσίδα.

5. Στη συνολική μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου προφανώς εκτός από τα παραπάνω θα προβλέπονται η αναβάθμιση του λιμένος και του χώρου της μαρίνας. Άλλωστε ΜΟΝΟ η κίνηση μας κατέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της ιδιωτικοποίησης της. Φέραμε επανειλημμένα το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και με υπογραφές συμπολιτών μας. Ας αναλογιστούν ΟΛΟΙ οι δημοτικοί σύμβουλοι, που τώρα κόπτονται για την Τουριστική Ιτέα & Κίρρα, πια ήταν η θέση τους τότε.

4.- 6. Στη εποχή της κρίσης η στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης είναι επιβεβλημένη. Σεισάχθεια στις οφειλές, γενικευμένη μείωση τελών και κίνητρα στο μέτρο του δυνατού, σε νέους μικροεπιχειρηματίες (πχ καθόλου τέλη για εύλογο χρονικό διάστημα).

Όλα τα προηγούμενα «σκοντάφτουν» στις παρανοϊκές μνημονιακές πολιτικές των κυβερνήσεων οι οποίες εκτός των άλλων, προορίζουν τις παραλίες και το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας στο επιχειρηματικό συμφέρον τύπου Μπαγκλαντές.



ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.



ΔΗΜΟΣ ΔΕΛΦΩΝ Αξίζει και να Ζεις και να Αγωνίζεσαι για Αυτόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστούμε για τα σχόλια σας. Θα παραμένουν αναρτημένα, εφ' όσον είναι κόσμια.